Viinilaakson viemää

Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Spring Breakin suuret suunnitelmat ja miten se taas oikeasti menikään

Matkablogi Lifestyle-blogi Viinilaakson viemää

Matkablogi ja lifestyle-blogi Kalifornian auringon alta. Elämää, matkakokemuksia, ruokaa ja viiniä ympäri maailmaa. Soolo- ja perhematkailua.

Paula Gaston

Koulun kevätlomaviikko on nyt ohi ja täällä pikku hiljaa palaillaan arkeen. Kerroinkin aikaisemmin suunnitelmistamme ajella Kuolemanlaaksoon ja sieltä Las Vegasiin, vierailla parissa kansallispuistossa ja ihmetellä elämää. No, sinne ei sitten mentykään. Ihan kuin ei lennetty sinne Meksikon Cancuniin tai Havaijillekaan kuten ihan alkuperäinen suunnitelma oli.

Viimeisenä iltana ennen reissua kamat oli vielä levällään ja hotellivaraukset tekemättä. Erittäin harvinaista meikäläiselle. Vauva-arki yhdistettynä pieneen epävarmuuteen reissun suhteen löi kapuloita rattaisiin. Muutenkin aloin jo tekemään listaa mitkä asiat sillä viikolla eivät menneet putkeen. Uusi puhelin ei saapunut postissa kuten piti ja jouduin käymään kolmena iltana liikkeessä sitä selvittämässä, neljäntenä iltana luovutin ja menin toisen firman liikkeeseen. Sieltä lähdinkin uusi puhelin kädessä, mutta sitähän ei oltukaan sitten aktivoitu kuten oli puhe. Onneksi liittymän avaaminen onnistui puhelimessa asiakaspalvelun kanssa. Amazon onnistui hukkaamaan kaksi erikseen tilaamaani pakettia samalla viikolla. Lofooteilta jo kuukausia sitten varaamani majoitus kesän matkalle oli päättänyt nostaa mökin hintaa yli puolella, ja kun en ollut ihan heti viestiin vastannut, varaus oli peruttu. Ostin uudet uikkarit mutta kotona huomasin että niistähän puuttuu olkahihnat. Ja sitten vielä kun tytär koulumatkalla tokaisee, että: "Eihän mulla ole edes sukkia jalassa", niin voi jo todeta, että tämä ei ollut minun viikko.

Joka tapauksessa, en ollut ihan varma onko vauvan kanssa joka päivä ajaminen ja majapaikan vaihtaminen järkevää, niin päädyimme ihan viimeisenä iltana muuttamaan suunnitelmaa. Mutta minne me sitten päädyimmekään?

PISMO BEAHCIN KAUTTA PÄÄSIÄISEN VIETTOON

Lähdimme siis kohti Etelä-Kaliforniaa tarkoituksena ajaa sukulaisille pääsiäiseksi. Yleensä ajelemme suorinta tietä, mutta tällä kertaa koukkasimme sille kuuluisalle Highway 1:lle ja yövyimme Pismo Beachillä. Olimme perillä vasta illan suussa ja seuraavana aamunakin ripsi vettä, eli emme suuremmin siellä aikaa kuluttaneet. Illalla kävimme kävelemässä rannalla ja syömässä hotellin vieressä olevassa meksikolaisessa ravintolassa. Aamulla sen sijaan löysimme hauskan aamiaispaikan Oceaniasta eli ihan Pismo Beachin vierestä. Rock & Roll Diner on vanhaan junanvaunuun rakennettu ravintola. Oceanin ranta on omistettu mönkijöille ja autoilulle, eli jos joku haluaa käydä rälläämässä hiekalla niin sinne sitten vaan. Ensimmäisen kerran näin, että rannallakin voi olla nopeusrajoitus; 15 mailia tunnissa.. ha ha.

Oceana Dunes

Rock & Roll Diner Oceanassa

Ylipäätään oli hyvä idea puolittaa ajomatka. Pääsimme seuraavana päivänä mukavasti sukulaisille Rancho Cucamongalle. Ohjelmassa oli perinteinen easter egg hunt, pääsiäisbrunssi, ja jätimme pääsiäispupulle korin keittiön pöydälle porkkanan ja sellerin kera. Yöllä oli pupu käynyt tuomassa lahjoja ja pääsiäismunia koriin. Voi sitä riemua!

SANTA MONICA MOUNTAINS JA VENERETKI CHANNEL ISLANDSILLE

Sukulaisilta starttasimme Santa Monican vuorille patikoimaan. Paikka kuuluu kansallispuistoihin ja siihen kuuluu useita eri alueita vuoristossa. Minä halusin käydä Paramouth Ranchillä jossa on kuvattu monia elokuvia, ja jossa edelleen voi törmätä kuvausryhmiin. Päivä meni nopeasti ja kurvasimme hotelliimme Venturaan josta olimme varanneet kaksi yötä. Ah Ventura, ihastuinkin tähän kaupunkiin toden teolla. Rantaa, palmuja, tacoja... voisiko elämä enää paremmin olla?!

Syy majoittumiselle Venturassa oli se, että hyppäsimme sieltä seuraavana aamuna Channel Islandsille menevän veneen kyytiin. Se on saariryhmä ihan Kalifornian edustalla joka myös kuuluu kansallispuistoihin. Sää suosi meitä, maisemat olivat upeat ja pääsimme patikoimaan koko Anacapan saaren ympäri. Mennen tullen merimatkalla näimme sekä delfiinejä että valaita. Aivan upea reissu!

Näistä molemmista kirjoittelen sitten lisää ihan erillisissä postauksissa.

HULLUAKIN HULLUMPI MADONNA INN

Kotimatkan olimme taas puolittaneet vaikka emme itse asiassa olleetkaan ihan niin kaukana kotoa enää. Olen kuitenkin jo pidempään haaveillut yöpymisestä Madonna Inn nimisessä hotellissa San Luis Obispossa. Hotelli on tunnettu siitä, että sen jokainen huone on sisustettu erilailla, miesten vessan urinaali on vesiputous ja talon ravintola on sisustettu pinkillä nahalla. Siis ylipäätään koko paikka on vähän hullu. Sisustus on niin mauton, että se on jo tavallaan aika hieno.

Yö Madonna Innissä ylitti kaikki odotuksemme. Siitä kerron myös lisää myöhemmin! Kotiin päästyämme totesimme, että lomamme oli kuin olikin varsin hauska ja rentouttava.