Viinilaakson viemää

Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Pikavisiitti Naantalin Kylpylään

Matkablogi Lifestyle-blogi Viinilaakson viemää

Matkablogi ja lifestyle-blogi Kalifornian auringon alta. Elämää, matkakokemuksia, ruokaa ja viiniä ympäri maailmaa. Soolo- ja perhematkailua.

Paula Gaston

Suomen road trippimme pääsi viimeiseen etappiinsa kun siirryimme Turusta Naantaliin. Olimme siis ehtineet jo ajella Kokkolasta Heinävedelle jossa vierailimme Valamon luostarissa, ja sieltä ystävien mökille Rääkkylään. Kävimme Nightwish -näyttelyssä Kiteellä, matkustimme Saimaan kanavaa pitkin Venäjälle Viipuriin, ja vietimme päivän Porvoossa. Sen jälkeen ajoimme Helsinkiin jossa majoituimme kuuluisassa Rock'n Rose -huoneessa ja vierailimme Temppeliaukion kirkossa. Helsingistä matka jatkui Turkuun, jossa tutustuimme muun muassa Food Walkiin ja Kakolanmäen museoon. Ja nyt sitten Naantaliin.

*Yhteistyössä Naantali Spa Hotel - Naantalin Kylpylä

Naantalissa pääkohteena meillä oli yllätys yllätys... Muumimaailma! Naantali on ihana kesäkaupunki, ja siellä tietysti viihtyisi muutenkin, mutta nyt vihdoin pikkuneidin monivuotinen odotus palkittiin. Majoituimme Naantalin Kylpylään, joka itsessäänkin on jo yhdenlainen ohjelmanumero. Kannattaa varata reilusti aikaa myös itse kylpylässä oloon vaikka olisikin ohikulkumatkalla. Meillä päin tällaista kompleksia kutsutaan nimellä "resort", ja ajatus on, että tästä paikasta löytyy kaikki mitä lomalla tarvitset. Sieltä ei siis tarvitse poistua välillä minnekään. Ymmärrettävästi asiakkaina on kuitenkin paljon sellaisia lapsiperheitä, jotka ovat Muumimaailmaan menossa, mutta me ainakin olisimme voineet hyvinkin viipyä kylpylässä pidempäänkin.

Kylpylän ostoskatu toi minulle mieleen laivaristeilyt

Lapsille oli tarjolla paljon ohjelmaa ja useampi leikkihuone

HUONEEN VALTTINA SIISTEYS

Huoneemme sijaitsi kylpylän päärakennuksessa, ja oli todella siisti ja tilava. Konttaavan vauvan kanssa on aina kivaa kun on vähän vapaata lattiapintaa, ja hotellista näkee, että kaikkialla on huoliteltua ja siistiä. Ja olipa mukava olla pitkästä aikaa huoneessa josta oli pääsy parvekkeelle. Hauska pieni yksityiskohta huoneen ovella oli ovikello. Oletteko ikinä nähneet ovikelloa hotellissa? Voitte arvata soitteliko lapsista isompi kelloa joka kerta kun saavuimme huoneeseen.

Mikäli matkassasi on Muumi -faneja, kannattaa kysellä hotellin Story Teema -huonetta, joka on sisustettu Muumi -tuottein.

POLSKIMAAN JA SITTEN POREISIIN

Kylpyläosastolle lähdettäessä on majoittujalla se etu, että voi tallustella perille omasta huoneesta kylpytakki päällä. Lapsillekin omat pienet kylpytakit sai noutamalla ne allasosaston infosta. Me emme tällä kertaa ottaneet vauvaa mukaan altaille, vaikka se sallittua olikin. Hän on sen verran pieni vielä, että on täydellisen tyytyväinen kylpyammeessa, eikä meidän kylpijöidenkään tarvinut siten kiirehtiä pois uimasta. Illalla oli äidin vuoro, ja aamulla isän vuoro lähteä uimaan koululaisen kanssa. Ja sitä uinti-intoa on tänä kesänä riittänytkin, sillä lomammekin alkoi uimakoululla.

Allasosasto on siisti ja selkeä. Itse olin jostain syystä odottanut enemmän paratiisimaista tunnelmaa palmujen ja kasvien lomassa, mutta tässä kylpylässä mieleen tuli enemmän antiikin Kreikan pylväät ja selkeys. Meidän aika meni lähinnä harjoitellessa uimista mutta kävimme toki testaamassa kaikki altaat. Kohokohta lienee allas josta voi uida ulos. Lopuksi on aina kiva käydä poreissa rentoutumassa. Ja sitten alkoikin jo nälkä kurnia vatsassa.

KYLPYLÄPÄIVÄN ILOINEN YLLÄTTÄJÄ OLIKIN RUOKA

Yllättäen meidän koko kylpyläkokemuksen kohokohdaksi nousikin syöminen. Illalla suuntasimme nälkäisinä alakerran Tammikellariin, ja kokemus oli yksi mukavimmista tälle kesälle. Asioimme kahden tai kolmen eri tarjoilijan kanssa, ja palvelu oli kertakaikkiaan todella ammattimaista ja ystävällistä. Ruoka oli myös oikein herkullista eikä sitä tarvinut kauaa odotella. Valitsin itse listalta perinteisen Fish & Chipsit mutta mieheni annos voitti kyllä persoonallisella ulkonäöllään. Se sisälsi paahdettuja jättirapuja, simpukoita ja uutta perunaa. Lasten menulla oli valittavana pizzaa johon tyttäremme valitsi yhtenä raaka-aineena kylmäsavulohen. Ja sitä sitten ei kyllä oltu säästelty. Äidinkin oli pakko vähän maistella tuosta pizzasta!

Tammikellarille jouduimme antamaan plussaa myös myöhäisestä aukiolostaan. Se on nimittäin joka päivä auki klo 24 saakka. Meillä ei ollut aikaa pulikoida itse kylpylässä ennen kuin myöhemmin illalla ja tunnetusti uimisen jälkeen kaikilla on aina kova nälkä.

Muitakin kivoja ravintoloita kylpylästä löytyy. Harkitsimme esimerkiksi Thai -ravintolaan menoa, mutta lapsen ruokapaletin tuntien päädyimme vähemmän mausteiseen ruokaan. Naantalin kylpylän Thai Garden on saanut Select -tunnuksen sen laadukkaasta ja autenttisesta ruoasta.

Naantalin kylpylän aamiainen oli myös maittava ja järjestetty hyvin, ja se tarjoiltiin Le Soleil -ravintolassa. Nautimme siitä, että tilaa oli paljon ja ravintolasali oli siisti, vaikka varmasti aamu oli kiireinen. Tilalla en tarkoita nyt tyhjiä pöytiä, vaan sitä, että salissa oli väljää eikä tarvinut törmäillä muiden syöjien kanssa. Pääsimme kylläisinä pakkaamaan laukkuja kotimatkaa varten.

Oletko käynyt Naantalin kylpylässä tai mikä on kylpyläsuosikkisi?