Viinilaakson viemää

Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Kesä Suomessa kuvina

Matkablogi Lifestyle-blogi Viinilaakson viemää

Matkablogi ja lifestyle-blogi Kalifornian auringon alta. Elämää, matkakokemuksia, ruokaa ja viiniä ympäri maailmaa. Soolo- ja perhematkailua.

Paula Gaston

Tämän kesän Suomen matkan voi aika hyvin summata kuvin. Kesä oli kuuma ja hikinen, ja ehdimme tehdä ja nähdä vaikka mitä. Pääasia oli tietenkin, että saimme viettää aikaa läheisten kanssa, mutta olimme myös reissun päällä todella paljon. Kuvistakin on tullut melko aurinkoisia kun säät olivat tänä kesänä helteiset.

Suomen lomamme alkoi myrskyisissä merkeissä kun juhannuksena satoi ja tuuli. Kävimme ystävien mökillä kyläilemässä ja pääsimme pulahtamaan juhannussaunasta silloin vielä niin viileään mereenkin. Saunaan ja uimaan päästiin säiden lämmettyä myös Evijärvellä jossa otimme tämän kuvan laiturilta.

Juhannusviikonlopun sunnuntaina risteilimme Tankarin majakkasaarelle Kokkolassa. Se oli matkamme ensimmäinen aurinkoinen päivä, ja niitähän sitten riittikin sen jälkeen. Saarella kiertelimme luonnossa, söimme kalakeittoa kalastajakylässä ja ihmettelimme kaunista Tankarin majakkaa.

Juhannuksen jälkeen lähdimme tien päälle ja ajelimme Kokkolasta Joensuun lähelle Rääkkylään mökkeilemään ystäviemme luokse. Sieltä siirryimme porukalla Lappeenrantaan, jossa hyppäsimme laivan kyytiin, ja lähdimme risteilylle Viipuriin. Risteilimme Saimaan kanavaa pitkin, joka jo itsessään oli aika jännä kokemus. Venäjällä käynnin jälkeen jäimme Lappeenrantaan yöksi, ja seuraavana päivänä tutustuimme Lappeenrannan jättimäiseen hiekkalinnaan.

Lappeenrannasta matkamme jatkui Porvooseen yhdeksi yöksi. Se oli itselleni ensimmäinen käynti Vanhassa Porvoossa, ja ihastuin kyllä todella paikkaan, vaikka meillä oli vähän epäonneakin matkassa. Sieltä sitten siirryimme Helsinkiin, jossa pääsimme majoittumaan erikoisessa ja Remu Aaltosen suunnittelemassa Rock’n Roll huoneessa, ja kävimme vierailulla Temppelinaukion kirkossa.

Helsingistä ajoimme Turkuun. Siellä osallistuimme Turku Food Walkiin, sekä vierailimme museoissa ja kirkoissa. Kuvassa on upea Pyhän Mikaelin kirkko. Muutama päivä Turussa kului kuin siivillä treffaillessa ystäviä ja kierrellessä kaupungilla. Sieltä siirryimme sitten Naantaliin, sillä kesäloman lasten kohokohta oli käsillä; käynti Muumimaailmassa. Majoituimme Naantalin kylpylään jossa en myöskään ole ennen käynyt, ja vielä ennen paluuta Kokkolaan, kävimme Kaarinassa Piispanlinnan raunioilla. Kotimatka sujui mukavasti Sastamalan Herra Hakkaraisen talon kautta.

Suomen road tripin jälkeen matkat eivät suinkaan loppuneet tähän. Mies jatkoi matkaansa takaisin Kaliforniaan, ja me tytöt jäimme vielä Kokkolaan. Kävimme Kemissä kyläilemässä, ja ajoimme Rovaniemelle asti Santa Parkiin, josta yllä oleva jääveistos kuva on. Samalla reissulla kävimme myös Kukkolaforssenilla Ruotsin puolella. Yhtenä viikonloppuna ajoimme myös Jyväskylään. Sillä matkalla kävimme Palsanmäen huutokaupassa, yövyimme Hotelli Versossa ja lounastimme Hotelli Albassa.

Viimeisinä loman päivinä ulkoilimme, vietimme aikaa perheen kanssa ja kävimme tapaamassa ystäviä. Kävimme ulkoilemassa luontopolulla joka vei meidät Harrbådan majakalle Kokkolassa, ja Edvininpolulla Vaasassa. Edessä oli vielä se vaikein asia; heipat eläin- ja ihmisystäville!

IMG_5340 2.JPG

Niin kääntyi kesä syksyksi, ja marjat ja sienet ilmestyivät metsiin. Nautimme Suomen kesästä täysin rinnoin, mutta oli aika pakata laukut ja lennähtää takaisin Kaliforniaan. Toivottavasti tapaamme pian taas ihana Suomi!

Tämä postaus on osa Instagram Travel Thursday -tempausta, joten kaikki kuvat ovat Instagram -tililtäni,
@paulagaston. Käythän seuraamassa! IGTT:n vetäjinä Suomessa toimivat matkablogit Vagabonda ja Travellover . Viinilaakson viemää -blogi löytyy myös Facebookista ja Twitteristä.